یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

راه اندازی تلویزیون اینترنتی

تلويزيون هوشمند

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳:۰۰


مهندس صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در برنامه صبح دانش گروه جوان ودانش از راه اندازی تلویزیون های اینترنتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا، صابر فیضی در این برنامه گفت: قبلا تلویزیون ها کابلی بود به این صورت که بخش های تلویزیونی و تصویری توسط یک روکش مجزا به شکل کابل به تلویزیون متصل می شد و اطلاعات از طریق تجهیزاتی که در ابتدا و انتهای کابل مسی منازل قرار داده می شد دریافت می گردید. که تلویزیون کابلی نام داشت. اما چندین سال است که تصمیم بر این شد که تغییراتی دراین فرایند ایجاد شود.

وی در ادامه افزود : در سیستمی که اصطلاحا به آن آی پی یا تلویزیون اینترنتی گفته می شود و عملا جایگزین همان تلویزیون های کابلی می شود هم استفاده از صدا و تصویر در آن امکان پذیر است و هم انجام امور اینترنتی را ممکن می کند .

فیضی گفت: برای این منظور لازم بود که تغییراتی در شبکه مخابراتی ایجاد شود چرا که سیستم اولیه فقط برای مکالمه طراحی شده بود. منتها برای اعمال این تغییرات باید هم در صدا و سیما تجهیزاتی قرار داده می شد و هم تغییراتی در مجموعه های مخابراتی لازم بود تا بتوانیم شبکه کابلی موجود را آزمایش کنیم و ببینیم که آیا تصاویر ایجاد شده به صورتی که مد نظر ماست در اختیار مشترکین قرار می گیرد یا نه .

او اذعان کرد: این شبکه به طور آزمایشی در تهران و مشهد، تبریز و بخش هایی از استان قزوین به شکل آزمایشی راه اندازی شد و نقاط ضعف آن برطرف شد.

او در ارتباط با محتوای این تلویزیون گفت: محتوای این تلویزیون از 3 بخش تشکیل می شود که تعیین این بخش ها بر عهده صدا وسیماست که اصطلاحا مسئول محتوا هست و مخابرات تنها تجهیزات شبکه را آماده می کند و در اختیار رسانه ملی قرار می دهد اینکه چه محتوایی برای آن طراحی شود به مسئولیت صدا و سیما بر می گردد.

فیضی افزود: برنامه های زنده تلویزیونی،پخش فیلم های متعدد،ویدئو های درخواستی و بخشی هم برنامه های علمی آموزشی که از شبکه های مختلف جهانی خود صدا و سیما قابل دریافت است در محدوده پخش در این نلویزیون اینترنتی قرار می گیرد.

از دیگر قبلیت های خاصی که این تلویزیون دارد این است که در آن می توان برنامه هایی را که امکان پخش عمومی ندارند به طور مشخص در اختیار یک عده از افراد خاص قرار داد . البته تنها پخش فیلم در این حوزه قرار نمی گیرد بلکه با داشتن تاریخ و زمان پخش یک برنامه می توان، برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرد و امکان برگشت به عقب وجود دارد به عنوان مثال اگر شما یکی از بخش های خبری چند ماه پیش را ندیده اید با انتخاب تاریخ و زمان آن می توانید برنامه را مجددا ببینید و امکان جلو و عقب بردن برنامه هم در آن وجود دارد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو